Náplň lesní školy
Je důležité si uvědomit, že pomáhat jeden druhému můžeme jen tehdy, když jsme sami v pohodě, když umíme pomoci sami sobě. A stejné je to při vedení oddílu i v soukromém životě…
Severočeská záchranářská lesní škola je lesní školou, specializovanou na záchranářství. Cílem Severočeské záchranářské lesní školy nemůže být to, aby se každý z absolventů stal skvělým záchranářem. Na to je sedmnáct dní velmi málo. Smyslem je, aby se žádný z absolventů v jakékoli životní krizové situaci neposadil na zadek, aby neutekl. Prostě naučit účastníka reagovat, ustát krizi, spolupracovat v týmu, důvěřovat týmu a zjistit, co může čekat v takovýchto situacích sám od sebe.
Záchranářská lesní škola se skládá ze tří částí. Tou první je jarní víkend – seznamovací, kde si každý ověří, zda jeho volba byla správná a Seleška je pro něj skutečně to pravé. Druhou, hlavní částí je ta letní táborová, která je naplněná spoustou zajímavých přednášek, simulovaných situací a her, při kterých si vyzkoušíš nejen svou schopnost reagovat, ale dozvíš se i něco sám o sobě. Podzimní zpravidla prodloužený víkend, část třetí a poslední, je zaměřený nejen na základy speleozáchrany, ale i na výcvik záchrany tonoucího a výcvik s hasiči.
Když si to tak člověk sečte, tak s kamarády ze Selešky stráví téměř půl roku svého života, proto není divu, že zde vznikají přátelství na celý život. Pojď i Ty s námi prožít část svého života. Jsi zván…
Přehled probíraných témat
Zdravotnická témata
- První pomoc
- Obvazová technika
- KPR
- Život zachraňující úkony
- Hromadná neštěstí
- Transport a polohování raněných
- Psychologie stresu při nouzových situacích
- Zdravotnické maskování
- Táborová klinika
- Zátěžová fyziologie
- Hygienické předpisy, týkající se ZZA
- Metodika Zdravovědy
- Administrativa pořádání zdravotnických kurzů
LŠ témata
- Myšlenkové základy skautingu
- Duchovní dimenze skautingu
- Aktuální problémy skautského hnutí, …
- Metodika
- Právo
- Ruční práce – estetika
- Rétorika – jak přednášet, jak připravit prezentaci
- Psychologie osobnosti, týmové role
- Komunikace
- Zážitková pedagogika